Epiloog
All good things must come to an end zegt het spreekwoord al en zo komt er ook een einde aan UITWIJKEN. Ik werkte de afgelopen 5 maanden met veel plezier aan de serie die ik in opdracht van Citymarketing Tilburg’s eigen Marc Meeuwis mocht maken. Ik bracht wat anders dan het gebruikelijke trompetgeschal over ‘ondernemend’ Tilburg. Aan de hand van een waaier aan Wijkambassadeurs probeerde ik meer de ziel van de stad te schetsen, maar, helaas is na 5 afleveringen de serie stopgezet.
Doelgroep
Tijdens een prettig gesprek in het Qlubhouse (HQ Citymarketing) legde Marc uit dat mijn stukken niet echt passen bij de doelgroep die Citymarketing voor ogen heeft. Het verbaasde mij eerlijk gezegd niet echt 🙂 Ik ben Marc dank verschuldigd dat ik even een ander verhaal kon laten horen. Ik vond het een echte uitdaging schrijvend en fotograferend voor een deel ook ‘mijn’ verhaal te kunnen laten horen aan de hand van de geïnterviewden.
Proost
Lang voor ik UITWIJKEN maakte sprak ik Marc bij een evenementje eens aan met de woorden: “Ik kom hier eigenlijk om een compromitterende foto van jou te maken”. Hij antwoordde: “Dan moet je nu toeslaan, nu sta ik met een kopje koffie in de hand. Op de evenementen waar ik doorgaans kom, sta ik toch meestal wel met een biertje of wijntje in de hand”. Ik pakte toen niet door met de foto maar maakte bij ons afscheidsgesprek tóch nog die compromitterende kiek. Ik moet daar wel aan toevoegen dat onmiddellijk na het maken van de foto mij onderhands een heerlijke fles bubbels werd toegeschoven. “Op de prettige samenwerking”.
Marc, bedankt.